Logotyp

Drottningen i kassan

2018-02-12 | Böcker, Nyhet

Ute nu!

I sin debutbok Drottningen i kassan tar butiksarbetaren Erika Petersson bladet från munnen och analyserar servicebegreppet, kunderna och deras beteenden på ett lika avslöjande som roligt sätt:

De dagar man vill sjunka igenom den ergonomiska mattan bakom kassan ner i avgrunden för att folk är så förbannat nedvärderande hjälper det ibland att påminna sig om att man faktiskt för det mesta gör något bra och hjälper människor. Yrket kan beskrivas som att vara glad och snäll varje dag mot människor som inte alltid är glada och snälla. En ibland otroligt påfrestande utmaning som ligger till grund för en del absurda situationer. Som när en bredbent man skrek sönder sina lungor för att morgontidningen var slut i butiken, till exempel.

 Se den här boken som en tramsig samling illustrationer och texter, ett konstverk, en arbetarskildring eller ett bidrag till Humorsverige. Det är upp till dig. Gör vad du vill. Bränn den. Men kom bara inte och säg att det är enkelt att jobba med människor, det är det enda du inte får göra!


GALAGO #130

Nytt nummer ute! Köp den i butiken eller prenumerera!

Läs mer...

Ny bok

I Drottningen i kassan analyserar butiksarbetaren Erika Petersson servicebegreppet, kunderna och deras beteenden på ett lika avslöjande som roligt sätt.

Läs mer...

Prenumerera

Bra journalistik kostar - men det gör Galago också.

Galago är något av det finaste en människa kan unna sig själv eller någon i sin omvärld. Och vet du? Tecknar du en prenumeration på Galago så får en hel del extra saker också...

Kolla här...